Welcome!
On this blog i will share different things with you.
Things that i love, like or that are important to me, especially my artwork. I love to watch other people's art on the internet, as an inspiration and to learn from it. I hope my work will also inspire you to be creative :-)

dinsdag 8 juni 2010

Summer card


Hallo allemaal.
Ik had weer eens zin om te kleuren en een kaartje te maken. Het plaatje heb ik met Copics gekleurd. Zoals je kan zien gebruik ik niet de populaire blendtechnieken. Ik vind het mooi maar ik heb het een paar keer geprobeerd en het is niet mijn ding. Bovendien kost het nogal wat inkt, al die laagjes over elkaar. Ik hou het dus lekker bij m'n eigen manier van kleuren :-) Ik gebruik ook niet veel verschillende kleuren. Het haar heb ik bv ook maar met 1 marker gedaan. De tip is om eerst een laagje te kleuren, even wachten tot het droog is en dan ga je de donkerdere (schaduw) aanbrengen, eventueel laat je dit weer drogen en dan nog een keer de hele donkere plekken kleuren. Op deze manier krijg je wel "scherpere" randen te zien. Sommige vinden dit lelijk en andere mooi, tis maar waar je van houd :-)
groetjes Sliekje en katjes

************************
Hi everybody.
I was in de mood to color and make a card :-) The image is colored with Copics. As you can see i don't use the populair blendingtechnics. I think it is lovely but i have tried it a few times and it just doesn't work for me. Besides it cost more ink. So i just stick with my own style ;-) I don't use a lot of colors either. The hair for example is done with just one marker. The trick is to color the first layer, let it dry and then add the darker (shadow) area's. If you want you can repeat that for the most dark spots. In this way you do get sharper edges, some like that some don't it is just your own taste :-)
greetings Sliekje and cats

4 opmerkingen:

jaimie zei

ieder heeft zijn smaak.
Deze kaart is zeker ook mooi,
want ik vind dat inkleuren met derwents of copics al een kunst op zich :-)

Groetjes, jaimie

Poppet zei

This card is gorgeous, I love your style of colouring. :-) xx

Rene zei

I love this! You did a great job coloring it. The sunglasses almost look real!

nicole zei

het is maar goed dat smaken verschillen, anders zouden we allemaal hetzelfde gaan maken.
ik vind je kaartje heel leuk geworden!
groetjes Nicole