Welcome!
On this blog i will share different things with you.
Things that i love, like or that are important to me, especially my artwork. I love to watch other people's art on the internet, as an inspiration and to learn from it. I hope my work will also inspire you to be creative :-)

donderdag 22 september 2011

Baily challenge


Hallo allemaal.
Een paar weken geleden heb ik deze aquarel gemaakt. Het is voor een challenge op Jean Haines blog. De bedoeling is dat wie wil een aquarel maakt naar aanleiding van een foto van haar hond Bailey. Jean werkt zelf in een hele losse stijl, ze maakt geen schets maar werkt zo direct op een leeg vel. De uitdaging is dus om ook zelf zonder schets in een losse stijl te schilderen. Dat was voor mij een echte uitdaging aangezien ik erg perfectionistisch ben en altijd met een schets werk. Het was wel heel erg leuk om op deze manier te schilderen en ik vind het best goed gelukt. Ik kijk zelf graag naar het werk van Jean Haines. Als je intresse hebt neem dan eens een kijkje op haar blog.
groetjes Sliekje en katjes

***********************
Hi everybody.
I made this watercolorpainting a few weeks ago. I made it for a challenge at Jean Haines blog. The challenge is to paint her dog Bailey. Jean works in a very loose style without a sketch. She paints straight on the white paper. The challenge is to work in that same loose style, which was a real challenge for me since i am a perfectionist and always use a sketch before i paint. But i had a lot of fun making this painting and i like the outcome. I love to watch Jean's work, if you want to see her work please visit her blog.
greetings Sliekje and cats

3 opmerkingen:

Poppet zei

Gorgeous work Skiekje, I'm so glad you share you talent with us. :-) xx

Rene zei

Beautiful. I love how you can still see his eyes under the fur--gorgeous!

Ewarost zei

Piękny portret bobtaila ... wygląda jak mój pies Niut :)