Welcome!
On this blog i will share different things with you.
Things that i love, like or that are important to me, especially my artwork. I love to watch other people's art on the internet, as an inspiration and to learn from it. I hope my work will also inspire you to be creative :-)

dinsdag 29 mei 2012

Scooter and Teddy



Hallo allemaal.
Eindelijk weer eens de energie gehad om lekker te schilderen! Ik heb weer los uit de hand (dus zonder schets) geschilderd. Het blijft voor mij een uitdaging om los te schilderen omdat ik altijd de neiging blijf houden om fotorealistisch te werken. Maar het gaat al beter ;) Scooter is een van mijn Perzen die helaas drie jaar geleden is overleden, hij had altijd een enorme dikke lange vacht en dat heb ik geprobeerd weer te geven. Teddy is natuurlijk mijn jongste, nu bijna zes maanden oud. Zijn krullende vacht is lastig maar ook erg leuk om te schilderen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om m'n aquarellen te zien. En natuurlijk hoop ik ook altijd dat het jullie inspireerd om ook eens met aquarelverf aan de slag te gaan ;)
ps voor wie het leuk vind heb ik op youtube een paar filmpjes van mijn katten staan. (de link staat aan de rechterkant)
groetjes Sliekje en katjes

**************
Hi everybody.
I finally got some energy to paint! I have used the loose technic again (so no sketch but straight on the paper). It keeps being a challenge for me because i always have the urge to go back to photorealistic paintings. But it keeps getting better ;) Scooter was one of my Persian cats who died three years ago, he always had an incredible thick and long coat which i have tried to put into this painting. Teddy ofcourse is my baby, now almost 6 months old. His curly coat is tricky but also fun to paint. I hope you enjoy looking at my paintings. And i also hope my work will inspire you to try watercolor painting yourself ;)
ps for the catlovers, i have a few video's of my cats on youtube (the link is on the right side)
greetings Sliekje and cats

4 opmerkingen:

handmade by chantal/ handmade gifts and toys zei

Ik blijf me verbazen hoe goed jij kan tekenen en schilderen'

Heidi zei

so gorgeous and you are so talented. love these kitties. hugs heid x

Sandra H zei

Cats are so realistic:)x

Rene zei

These are both amazing. It is wonderful that you can capture their images as art.