woensdag 12 mei 2010

Aquarel


Hallo allemaal.
Dit keer geen tekening maar een aquarel. Ik ben iemand die allerlei soorten teken en schildertechnieken leuk vind (eigenlijk veelste veel ;-) Op het moment vind ik het leuk om met aquarelverf te experimenteren. Ik ben heel erg perfectionistisch in het tekenen en schilderen en het liefst fotorealistisch maar om dat eens een beetje af te leren en mezelf uit te dagen ben ik nu aan het proberen wat "losser" te schilderen. Bij deze aquarel heb ik dan ook eerst zomaar een achtergrond geschilderd. Het papier heel nat gemaakt en de verf daarin laten uitvloeien. Pas toen het droog was ben ik gaan verzinnen wat ik er in wilde zetten en toen kwam ik een foto tegen van deze Jaguar die ik hier wel in vond passen. Met potlood heb ik heel licht de buitenlijnen op papier gezet en toen heb ik hem geschilderd.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
groetjes Sliekje en katjes

*******************************
Hi everybody.
This time not a drawing but a watercolor painting. I love all sorts of drawing and paintingtechnics. At this moment i am having fun wit h experimenting with watercolors. I am a perfectionist in my work and love to make photorealistic drawings but i want to challenge myself to try and paint more freely. With this painting i just started to paint a background, just letting the paint flow, without a subject. When the background was dry i found a picture of a Jaguar and decided to paint it. I'm curious to know if you like it or not.
greetings Sliekje and cats

6 opmerkingen:

Poppet zei

This is a beautiful picture. To me it looks like the Jaguar is in a cave with the entrance behind him. Very atmospheric. :-) xx

Rene zei

Wow, that is amazing! I love how the shadows are on the jaguar's back. Looks like he is having a good stretch before facing a beautiful day.

Anoniem zei

Prachtig! Heerlijk om te zien hoe de jaguar zich eens goed rekt. :)
Ik vind de achtergrond lijken op een mysterieuze grot. ^^
Groetjes, Myriam

Juliet A zei

This animal looks perfect with this background! very good use of the medium.

Shelly zei

I love this! The back ground has such a nice textured look to it. (I don't know the proper artistic term for it.) You're doing wonderful work.

Saskia Pullen zei

Hij is erg mooi geworden!
Ik denk dat ik mijn aquarelhobby ook maar weer eens op ga zoeken!

't is al een tijd dat ik dit gedaan heb!

Groeten,

Saskia